11 april 2022 Dag 5 - Van Da Lat naar Nha Trangh

11 april 2022 - Da Lat, Vietnam

Uitslapen en om 13.30 vertrekken naar Nha Trangh. Nog even genieten van de heerlijke douche in dit appartement. Ontbijtje met een heerlijk gekookt eitje (uit de waterkoker : met koud water opzetten en nadat het heeft gekookt 6, 5 minuten wachten en dan heb je heerlijke zachtgekookte eitjes). Dan alles in de koffers proberen te krijgen.

Omdat er een wasmachine met droger stond, heb ik daar nog fijn een paar dingen kunnen wassen. Nog lekker kofffietje gedronken op het dakterras met ons geliefde Quixx. Heerlijk ontspannen 😊. Om 14 uur precies werden we opgehaald met een taxibus. Plm 10 mensen reden mee naar Nha Trangh. We hadden massagestoelen in die auto. Bij een pauzeplaats hebben we even een paar geinige kiekjes gemaakt van beelden van jungle dieren. Bij het hotel aangekomen in Nha Trang stonden we verstomd bij de aanblik van het huge hotel waar we terecht kwamen. We kregen een geupgrade executive room. Met een dansvloer (op tapijt weliswaar maar groot genoeg om te kunnen dansen) en een badkamer met jacuzzi. Wat een luxe! Voor 30 euro per nacht inclusief ontbijtbuffet. Amazing! Toen ik op het bed ging zitten schrok ik me wild. Keihard! Hoe moet ik daarop slapen? Die gedachte bracht me even in een kleine depressieve bui.

Oké, even aanvaarden en dan toch maar op zoek naar een restaurant. We konden niet zo snel iets vinden dat leek op een restaurant voor ons. Wel met lage tafels en plastic stoeltjes en krukjes, maar daar zagen we weinig heil in. Iets gevonden waar ze heel blij waren om een beetje Engels te kunnen spreken. Wim kreeg een pork steak en ik een chicken steak. Was echt wel heel lekker. We hebben die avond toch ruim 9 km gelopen (net als voorgaande dagen rond de 10 km). Naar bed en proberen te slapen op de harde matras.