16 april Da Nang - van Le Bouton naar M92 Boutique hotel

19 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

We waren op tijd wakker en besloten ons klaar te maken voor vertrek. We konden immers om 12 uur inchecken bij M92 hotel. Het ontbijt in Le Bouton was heel wat anders dan in Nha Trangh. Er was geen keuze. We konden een yoghurtje pakken en een stukje fruit. Verder schafte de pot visnoedelsoep. Of dat nou zo lekker was.... Het personeel was wel weer uiterst vriendelijk.

Toen we in M92 hotel aankwamen konden we nog niet inchecken, dus zijn we gaan wandelen naar de zee. Op enkele minuten lopen zitten we aan een prachtig breed zandstrand met mooi wit zacht zand. We liepen een heel eind langs de zee en we zagen nauwelijks iemand op het hele uitgestrekte strand. Toen we voelden dat we een beetje begonnen te verbranden zagen we zo'n zelfde hotel als het onze in Nha Trangh met een rooftopbar. Daar zijn we even uit de zon gaan zitten met een watermeloensap en kokosnootshake. We werden opgevrolijkt met leuke muziek (Ed Sheeran 😉) en een magnificent view. Na deze stop besloten we naar het hotel te gaan om in te checken. Het hotel was, zoals beloofd door de reviews op Booking, helemaal nieuw met een sfeervol design en mooi gebruik van kleuren. We hadden de executive suite geboekt. Deze was heel mooi nieuw, maar niet zo heel ruim als we hadden verwacht. Maar goed, alles schoon en netjes maakt mij altijd blij, dus we letten vooral op de pluspunten. Op het dak is de pool. We besloten daar even met onze voeten in te gaan zitten om ze lekker schoon te krijgen. Na nog wat relaxen, gingen we op zoek naar een supermarkt om wat nieuwe voorraad te kopen. Dat bleek nog niet mee te vallen. Er was moeilijk een supermarkt te vinden zoals in Nha Trangh. We hebben toch ergens wat spullen gekocht en zijn daarmee naar de zee gelopen. Daar ontdekten we dat de Vietnamezen pas naar het strand gaan als de zon onder is. Het was een drukte van jewelste op het strand en in de zee. Allemaal mooie plaatjes van mensen die met elkaar aan het recreëren waren. Echt een heel leuk schouwspel. Aangezien ik diarree heb gekregen, waarschijnlijk van het seafood restaurant van de avond ervoor, besloten we een iets beter restaurant te kiezen. Weer seafood en vlakbij het hotel. We zagen Kreeft op de kaart staan en dachten : dat zal hier heel betaalbaar zijn, dus we bestelden in bier gestoofde kreeft. De springrolls en salades waren al heel vullend. Maar toen kwam de kreeft. Elk een halve kreeft. Tja, wat mensen daar nu aan vinden... Het smaakt precies zoals gamba's, maar dan is het stuk vlees iets groter. Wel lekker natuurlijk, maar niet om te zeggen dat het iets heel unieks is. De prijs was bijna Hollands. Dus dat was leuk voor een keertje, maar niet voor elke dag.