20 april 2022 Da Nang - regen - naar het 3D-museum

28 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

Regen! Nat! Bij het ontwaken werden we verrast met plassen op het dakterras en de heilige zegen kwam uit de lucht. Geen probleem. Het frist lekker op zo'n regendagje. Wat te doen? We vonden op internet het 3d-museum met een paar mooie reviews, dus na het ontbijt togen we daarheen. We gunden onszelf een taxi, want het regende daar hard genoeg voor. Bij aankomst werd ons een mandje voorgehouden waar we onze schoenen in moesten doen. We wisten nog niet waarom, maar dat konden we natuurlijk ook niet vragen, want ook hier werd geen Engels gesproken. Al snel toen we binnen kwamen werd ons de reden duidelijk. De 3d-schilderingen waren over de muren en de vloeren verspreid. We keken onze ogen uit. Het was echt heel mooi gedaan. We hebben elkaar bij haast alle images op de foto gezet en we hadden dikke pret. Een paar keer lukte het om uit te leggen dat we graag samen op de foto wilden. Die keren staan we samen op de foto. In de fotolijst kun je exemplaren terug vinden. Na het museum was de licht geklaard en we gingen aan de wandel. Eerst richting de haven, maar die bleek bij lange na niet zo idyllisch te zijn als we hoopten. Dus rechtsomkeert gemaakt en richting de zee met strand gelopen. Ergens onderweg, we hadden heel veel zin in koffie, vonden we een juweeltje van een rustplek waar we konden pauzeren. We kozen een zitje bij een kleine binnenvijver met heel veel koi-karpers. De koffie was heerlijk, en minstens zo heerlijk was de kokosnoot die we onszelf daarna trakteerden. Met onze quixx hebben we ons daar prima vermaakt. Na een hele poos vervolgden we ons pad richting de zee. We kwamen uit bij het einde van strand, waar geen toeristen komen en waar de vissersbootjes in grote getalen aan het werk waren. We hebben een lekkere wandeling langs de zee gemaakt en zo een mooie rustige dag gehad.