22 april 2022 Da Nang - dagje strand

28 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

Vandaag wilden we dan eindelijk toch eens zo'n bedje huren aan het strand. En dat hebben we gedaan. We hebben ons leesboek meegenomen en onze dobbelstenen en heerlijk een dagje geluierd. Voor het eerst deze vakantie, dat we alleen maar dat als doel hadden. We zijn heel blij met het quixx scoreblok. We hebben alleen onze telefoon en de 6 dobbelstenen nodig. En dan heb je van Wim en Suus geen last meer. We vinden dat heel rustgevend in ons hoofd.

'savonds wilden we in de buurt van het hotel eten. Ik had tevoren een net tentje gezien waar je in de airco kon eten. Het was inderdaad een fancy tent. Lekker koel binnen. We kregen een heleboel platen met eten die onder een grote bolle deksel werden gelegd om te stomen. We zaten in de (stoom) wolken te eten en gelukkig konden we elkaar af en toe nog wel even zien. We kregen van alles. Het was zoveel, dat ik het niet goed meer weet, maar de buikjes waren goed rond aan het einde van de maaltijd. We hadden weer gamba's, vlees, schelpen, oesters, veel groentes, balletjes, kip, etc etc. Echt lekker voor mij. Aangezien wim geen liefhebber van schelpen is, was hij minder enthousiast. Op de terugweg naar huis voelde ik mijn darmen werken. Ik zei nog tegen Wim dat mijn gastrocolische reflex in werking was getreden. Ik dacht: 'opschieten Suus, nu aan 1 ding denken: de wc zien te halen'. Bij het hotel ging wim een praatje maken met Gary, wiens vriend een probleem met zijn knie had gekregen door een motoraccidentje.

Ik zei: 'ik loop door!' de lift moest verdikkeme nog van boven komen. Na de lift nog het trappetje op en daar werd duidelijk dat het te moeilijk werd om op tijd op de bestemming aan te komen. Ik bleek flink diarree te hebben met flinke krampen. OMG wat een nare buik. Hopelijk morgen beter want dan verkassen we naar Hoi An.