24 april 2022 - Hoi An by night

28 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

Deze ochtend had ik wel zin in ontbijt. Het hotel had helaas een flink schimmelige geur, dus we besloten naar een ander te gaan. Daar konden we ook fietsen lenen. We besloten naar An Bang te fietsen, waar we met de kinderen ook zijn geweest. We vonden hetzelfde strandtentje 'La Plage' als waar we destijds hadden gesmikkeld en gesmuld. Hier hebben we eerst een poos onder een parasol gelegen met een kokosnoot en toen we trek kregen, verplaatsten we ons een verdieping hoger waar we, met uitzicht op de zee en de dobbelstenen bij de hand, heerlijk hebben genoten van een biertje. Toen togen we naar het hotel om daar even te zwemmen en het zand af te spoelen. Daarna op het fietsje naar de oude stad om de mooie sfeer te proeven. We aten bij de nachtmarkt in een eenvoudig restaurant. Cau Lau voor Wim en soep met gamba's voor mij. Terwijl we nog zaten te eten werden we benaderd door allerlei mensen die iets wilden verkopen. Een dame had geluk. We gingen in op haar aanbod voor een voetmassage met happy hour. Ik vond de massage zalig. Wim was minder positief. We werden wel bij de neus genomen, want ipv een half uur, hadden ze er 50 minuten van gemaakt en mochten we voor een uur betalen. Ik had deze keer geen zin om stampij te maken en uiteindelijk was het nog steeds betaalbaar, dus lieten we het erbij (plm 15 euro in totaal).

Moe en rozig vielen we in slaap. Alhoewel.... Wim sliep niet opperbest. Jammer...