6 april 2022 - Saigon 1e dag

7 april 2022 - Ho Chi Minh City, Vietnam

We zitten in de lobby van het ibis hotel te wachten op de taxi die ons naar het vliegveld brengt. We hebben vannacht heerlijk geslapen in een lekker zacht en schoon bed. Gisterenavond waren we plm 20.30u in het hotel na een flinke lange reis die 5 april om 14.30 uur begon. We hadden 45 minuten vertraging door een paar zuurstof maskers dat steeds naar beneden bleef vallen. Het werd nog spannend of we de aansluiting met de vlucht naar Saigon zouden halen op Singapore Airport. Een giga groot vliegveld. We werden meegenomen door een gids die er de vaart in had op haar high heels. Twee...

Oeps, een onderbreking. We moesten mee met de taxi om 13 uur dus nu het vervolg van m'n verhaal :

Het is nu 15.05 uur. We zitten op het national airport van ho chi min stad. Oud en druk en tropisch warm. Drie jaar geleden vlogen we vanaf Can To naar Da nang; dat was een heel nieuw vliegveld. Maar oke... Over een uurtje vertrekken we naar Da Lat.

Ik eindigde daarnet met twee... Vervolg: We hebben behalve die paar km lopen ook twee trams genomen. Zo kwamen we precies op het nippertje bij de gate. So far so good. In Ho chi min bleek dat de koffer was achter gebleven. Die konden we vandaag ophalen. Toen we zojuist met de taxi waren afgezet zagen we enkele mannen lopen met karren vol met koffers en daarboven op lag de onze. Dat was een fijn gevoel. 'onze koffer' op hun kar. Wij achter het mannetje aan: 'that's our luggage 😀'. Het was snel gepiept. Toen dus naar de domestic flights. We hebben een uur in de rij gestaan. We waren de enige niet-vietnamezen zo te zien.

Vanmorgen wilde Wim het zwembad op het dak uitproberen. Het zonnetje schijnt, dus prima zwemweertje 😉. Helaas... Het zwembad was dichtgemaakt. Dan maar naar de gym met uitzicht over de stad. Effetjes alle apparaten geprobeerd. Ik dacht : mooi momentje om vast te leggen. Terwijl we allebei stoer op de loopband liepen, maakte ik een video-opname. Was ik even vergeten dat ik dan wel moest blijven opletten waar ik liep.... Boing, daar viel ik en werd ik met de band van het apparaat afgedreven (zie opname).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade