8 aril 2022 Derde dag - Da Lat

10 april 2022 - Dalat, Vietnam

Vandaag lang geslapen. We waren wel op tijd wakker, maar toch weer in slaap gevallen. Ons doel was om het vervoer naar Nha Trangh geregeld te krijgen en om naar 'de bloementuin' te wandelen. Eerst naar de travel agency. We zijn al een beetje gewend aan het drukke verkeer en de uitdaging van het oversteken, maar vandaag ging het toch mis. Wim liep vlak voor me. Ik keek eerst naar al het verkeer dat van links kwam en halverwege richtte ik mijn blik op al het verkeer dat van rechts kwam.... Pats,... daar lag ik op straat. Een vrouw op scooter had me aangereden. Ik was even helemaal beduusd. Gelukkig was ik niet onder een ander voertuig getorpedeerd en kon ik weer opstaan. Wim wilde midden op straat die vrouw tot de orde roepen. Mijn eerste wens was om aan de overkant te komen. Die vrouw had alleen oog voor schade aan haar scooter. Schade aan mij: schaafwonden op knieën en elleboog, pols inwendige bloeding, bovenbeen flink gebutst en 'savonds merkte ik ook dat ik een gekneusde rib heb. Weer een goede les. Samen oversteken en alleen als het veilig lijkt. De bloementuin was niet interessant. 'savonds in een aardig restaurant naast ons hotel iets gegeten.