13 april 2022 - Nha Trangh

19 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

Het lijkt of ik iets kwijt ben van m'n verhalen. Nou ja, dan maar opnieuw. Even in m'n geheugen graven dan 😉.

Op woensdag 13 april hebben we uitgeslapen en daarna van het ontbijtbuffet genoten. Daarna zijn we aan de wandel gegaan langs de boulevard. We hebben nog een tweetal hotels bezocht en de kamers bekeken om te vergelijken. De ene kamer zou een echte downgrade zijn, ondanks het grote buitenzwembad. De andere kamer was echt wel prachtig in het Vinpearl hotel van Nha Trangh. Toch besloten we niet te verkassen omdat we langzamerhand ook vertrouwd raken met de kamer in het Muong Than hotel. Dat maakte dat we (ik) extra blij ben met wat we hebben. We vonden de sjieke strandtenten van Vinpearl en hebben daar lekker kofffietje gedronken en Quixx gespeeld. Daarna een poosje liggen in het zand en vervolgens zijn we terug gaan lopen. We lopen elke dag vele stappen (rond de 10 km). Dus we zijn goed bezig, toch? We gingen terug naar het hotel om het zand af te spoelen. Wim ging nog even in het grote zwembad zwemmen. Daarna op zoek naar een eetgelegenheid. We wilden niet meer zo heel ver lopen, dus we maakten eerst een rondje rondom het hotel. Dat was meteen goed geschoten want daar vonden we een seafood restaurant. All you can eat op deBBQ en in de hotpot. Daarbij kregen we een hele bierpomp met een paar liter Singha bier. Het was een ware belevenis. Wij zijn niet gewend om krabben levend op de bbq te leggen. Zij doen dat dus wel. Met enige schaamte ben ik er in meegegaan. We konden kiezen wat we wilden. Allerlei garnaalachtige beesten, krabben, schelpen, oesters, vis, spiezen met vlees, sla, vele soorten paddestoelen (die vond ik het lekkerste van al), noedels, fruit, etcetc. Teveel om op te noemen. Het was allemaal vers gesneden en zag er best netjes uit. Even afwachten of we geen diarree zouden krijgen, maar dat is uiteindelijk goed gegaan, gelukkig.

Een beetje zat vanwege die bierpomp rolden wij voldaan ons mandje in. Tevens hebben we voor de volgende dag nog een boottrip kunnen regelen. We moesten daarvoor op tijd opstaan, dus zijn we maar snel gaan tukken. Welterusten 😘