14 april 2022 - Nha Trangh boottocht naar 3 eilanden.

19 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

Vandaag hadden we de wekker gezet. We zouden vroeg vertrekken. Dus op tijd uit de veren en een goed ontbijtje nemen, zodat we er voorlopig tegenaan kunnen. We werden met een busje opgehaald dat nog meer Vietnamezen oppikte op diverse locaties. Vervolgens reden we naar de haven vanwaar de boot zou vertrekken. We zaten op een boot met een hele familie die een soort huwelijksfeest ging vieren. Twee kleine meisjes liepen in een mooi crème bruidsmeisjesjurkje en er waren nog wat kinderen mee, plus opa's en oma's. Het eerste eiland dat we aandeden was een plek waar je kon duiken en zeewandelen en kaja en peddelen. Wij besloten te gaan peddelen. Het zeewandelen duurde slechts 10 minuten en wr kwamen hele ladingen nieuwe boten aan dus daar wilden we niet voor in de rij gaan staan. Onze gids sprak een beetje Engels, maar het leek of hij daar niet zo heel veel zin in had. Een collega van hem die met een andere boot was gekomen, was veel spraakzamer naar ons. We hebben ons daar prima vermaakt voor anderhalf uur. Dan ging de reis naar de volgende bestemming. Dat was bij een viskwekerij. Ik had te laat begrepen dat we daar onze eigen vis konden kiezen die ze dan in het restaurant zouden kunnen bereiden. Maakt niet uit. We kregen sowieso een uitgebreide lunch met allerlei seafood en soep en salade en fruit. Helemaal prima en lekker. Na de lunch ging de reis naar een volgend eiland alwaar we konden zwemmen, parasailen, jetskiën, op een banaan rondracen en dat soort activiteiten. Het parasailen had ik wel erg leuk gevonden, maar we hadden helaas te weinig cash om dat te kunnen doen. Dan maar dat in Da Nang doen. We hebben lekker gezonnebaad, gelezen en gekeken naar de mensen die wel al die dingen deden. Allemaal Vietnamezen die heel veel lol met elkaar hadden. Dat was echt leuk om te observeren. Het was ook relaxed om een beetje te luieren. Na die luieractie, voeren we terug naar de haven en werden weer naar ons hotel gebracht. De familie zwaaide ons uitgelaten na en ze riepen : bye bye. Alles was keurig netjes geregeld voor 18 euro pp. Een heel leuk dagje. Omdat we de volgende dag zouden vertrekken en omdat we uitgebreid hadden geluncht, besloten we niet uit eten te gaan, maar onze eigen noedelsoepjes en vruchten op te eten. Daarna netflix en lekker slapen.