15 april 2022 - van Nha Trangh naar Da Nang

19 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

We hebben de 4 nachten volgemaakt en toch met enige weemoed namen we afscheid van Nha Trangh en van het hotel, de mensen, het ontbijtbuffet. Alle personeel was zo uitermate lief en behulpzaam. Ze vroegen ons om een mooie review te geven en uiteraard hebben we dat gedaan op Booking en op tripadvisor. We vlogen pas om 17.15 dus we moesten de tijd zien te overbruggen. We besloten eens een andere kant op te wandelen langs de rivier. Daar was het een stuk rustiger en ook leuk om nog even te zien. We liepen naar een eilandje dat volledig door een luxe resort was bebouwd. Ook daar zagen we in totaal 4 toeristen, terwijl er vele kamers en villa's beschikbaar waren. Het personeel zit echt te wachten op toeristen. Het was echt warm hoor; het zweet trapte langs alle kanten naar beneden. We waren op tijd terug zodat wim nog even kon douchen. We werden netjes naar het vliegveld gebracht, hadden een goede vlucht en kwamen in het donker aan bij hotel Le Bouton. Een architectonisch hoogstandje. Zie foto's van Le Bouton. Wim noemde het de Hobbitkamer. We hadden een groot stenen bad in een ronde ruimte met een soort schoorsteen. Een luxe toilet met lekkere warme spoelkraan en fohn voor de billetjes. Je hoefde daarvoor maar op de knopjes te duwen en de techniek deed zijn werk. Afvegen was bij wijze van spreken helemaal niet nodig 😀👍. We mochten de fietsjes gratis lenen om op zoek te gaan naar een restaurant. Na wat rondkijken vonden we.... Je raad het al 😀... Een seafood restaurant. Het was wel heel erg local en we zaten op plastic stoeltjes. We namen Thaise hotpot. We kregen weer allerlei groene bladeren plus inktvis, brokken vis met graten, paar gamba's schelpen en wat rundvlees. Best goed gegeten, alhoewel ik zag dat het er niet zo hygiënisch was, toen ik mijn handen ging wassen. De inktvis en de brokken vis hebben we laten liggen.

De kamer was aan de krappe kant, dus we waren blij dat we maar 1 nacht hadden geboekt. Het was zeker de moeite waard van de beleving. Inpandig was er nog een verwarmd zwembad waar we 'savonds heel stilletjes in zijn gaan zwemmen. Het stenen bad hebben we uiteraard ook gedaan. Wat een rust en sereniteit.