19 april 2022 Da Nang - upgrade 😀

28 april 2022 - Da Nâng, Vietnam

De hoteleigenaar vertelde ons dat, als we wilden, we zonder bijbetaling konden verhuizen naar het appartement op het dakterras, vak naast het zwembad. We mochten eerst een kijkje nemen, alvorens te beslissen. We waren al super blij met de kamer die we hadden. Het hotel is namelijk splinternieuw en heel sfeervol ontworpen met mooie kleuren en mooie details. Het appartement heeft een ander design (minder kleurrijk dan de hotelkamers) , maar het is ruim, met keuken, zithoek, ruime badkamer en heel ruime slaapkamer, zodat de keuze voor ons snel gemaakt was. Wat een verrassing. Hier kon ik, als ik zou willen, een maaltje koken.

Na de verhuizing en het genieten op ons nieuwe stekkie (even zwemmen) besloten we naar de markt aan de andere kant van de rivier te gaan. We namen een grab, omdat het een heel eind lopen zou zijn. Bij het uitstappen voor de markt, liep een rat doodgemoedereerd tussen de mensen door. Hij had een gezwel op een bil, en leek niet bang om platgetrapt te worden. We moesten de markt nog op, maar ik begon al een beetje misselijk te worden. De markt was, zoals je kunt bedenken, vol met spullen en mensen en allerlei geuren (niet altijd lekker). Na er een poosje rondgelopen te hebben, thee en een zonnebril gekocht, vond ik het prima om die plek weer te verlaten. Op naar de roze kerk (nagelaten door de Franse kolonisten). Er was een heilige mis bezig en de kerk zat flink vol met alle deuren open. We hadden zin om ergens op te steken. We werden verrast toen we tegen een hippe cocktailbar aanliepen. Daar hadden we wel eens zin in. We werden ook nog binnengelokt voor happy hour. De sfeer was heel bijzonder (zie foto's) en de cocktails waren heel lekker.

Op de terugweg hebben we in de supermarkt wat eten gekocht om thuis klaar te maken (pizza en bevroren spring rolls). Die hebben we tijdens netflix verorberd. De smaak viel tegen, maar de maag was gevuld.